Pod kontrolą: Bojo v. 2.9.0
|  FAQ  |  FORUM  |  CHAT  |  POMOC  |


[ LOSOWANIE ]   [ PROFESJE ]   [ UMIEJĘTNOŚCI ]   [ CHAOS W WFRPG ]
[ PRZEWODNIK PO ŚWIECIE ]  [ ZIELNIK ]  [ PD ]

-- CHAOS W WFRP --

by -----=<[C] [H] [A] [L] [E] [K]>=-----
 1  2 

Wstęp
Tekst ten jest próbą przybliżenia zagadnienia Chaosu w WFRP. Pisany jest raczej z myślą o grani postaciami o charakterze którego nie polecają autorzy gry, ale nadaje się też jako pomoc dla mistrza gry. Przy próbie prowadzenia przygody (kampanii) bohaterami o charakterze chaotycznym należy zwrócić uwagę na kilka spraw. Po pierwsze trzeba przed grą dobrze zastanowić się nad wyborem boga Chaosu. Sprawą oczywistą jest, że cała drużyna musi raczej wierzyć w to samo bóstwo, inaczej doszło by do "walk wewnętrznych", ewentualnie można zezwolić na jednoczesne uczestniczenie w grze postaci wyznających Rogatego Szczura i Nurgla. Jest to niezwykle ważna sprawa bowiem wiara jest w tym wypadku wyznacznikiem postępowania gracza. W wyborze tym kierować się należy stylem rozgrywki, oczywistą sprawą jest że drużyna i MG preferujący wygrzew wybierze Khorna, a miłośnicy mutacji i nieprzewidywalności za swojego patrona wybiorą Pana Zmian. Osobiście polecam granie ludzkimi wyznawcami Rogatego Szczura. Część z poniższych zasad stoi w opozycji do WFB i dodatku opisującego Chaos w świecie Warhammera, lecz żadna z tych pozycji nie ukazała się w języku polskim i raczej w najbliższym czasie się nie ukaże, tak więc warto wykorzystać to co mamy. Tabela mutacji jest nie zamknięta i można do niej dopisywać nowe i skreślać stare pozycje wedle własnego gustu. Ponadto część mutacji została zaczerpnięta z innych publikacji, co miało na celu zebranie w jednym miejscu wszystkich zmian powodowanych przez siły Chaosu i tym samym ułatwienie korzystania z nich. Wiele profesji, punktów w tabeli, dodatkowych reguł itp. opatrzona jest hasłem "wybór MG", zostały one zastosowane po to aby reguły stały się bardziej elastyczne, i aby prowadzący miał więcej do powiedzenia. Tekst zawiera też dużą ilość odnośników typu "patrz WFRP", zostało to spowodowane próbą minimalizacji objętości tekstu, który z natury swojej jest duży, oraz dlatego, że bezsensownym jest powtarzanie informacji już gdzieś spisanych. Kilka uwag co do profesji. Po pierwsze, postacie o charakterze chaotycznym nie mogą być np. Łowcami czarownic, ale nietrudno jest przerobić powyższą profesję na tępiciela prawa. Zostawiamy rozwinięcia, umiejętności, nieco modyfikujemy przedmioty i już mamy indywiduum nadające się do grania. Podobnie można postąpić z rycerzem zakonnym przerabiając go na rycerza Chaosu.
TABELA MUTACJI
NrNazwa/Opis: Wpływ na
współczynniki i umiejętności:
Dostępne
u Boga
1pryszcze ogd.-1k6W
2ręce porośnięte włosami -W
3duża blizna ogd.-1k6/-1k4 wojownik.W
4zmiana uszu -W
5błona pławna -10 ogd., -k20 zr.K, N
6pazury -2k10 ogd., - k20zr.W
7łuski MGW
8zęby skavena +1a, zr. MGT,R
9zmiana włosów -/MGW
10język węża -/MG (mowa)W
11zwierzołak patrz WFRP str. 247W
12grobowa zgnilizna patrz WFRP str. 318N,R
13ogon skavena ogd. MGN,R
14albinos ogd.-k6, wt-1W
15racice ogd. , sz MGW
16straszliwe przywidzenia p.o + 1k4+2/mieśW
17garb sz-1 , i-10 , ogd.-10W-S
18półszczur sz wzrasta do 5R
19wiele głów +1a / jedną głowę zwierzęcąW
20trujące ugryzienie wybór trucizny MG (ewentualnie a+1)W
21macki zamiast ramion ogd. MGW-R
22skóra z brązu wt+1K,T
23substytut krwi - ameba współczynniki ameby - WFRP str.231W
24zwierzęca twarz ogd.-k20W
25nienawiść do ... patrz WFRP str.86W
26ogon - maczuga +1aW
27grzywa lwa ogd. MGW
28hipnotyczny wzr.ok test sw unieruchomienie na 1 turęW
29b. wytrzymały +1wtW (SZCZEGÓLNIE K)
30silny s+2K
31skóra jak żelazo pp 5W (SZCZEGÓLNIE K)
32agresywność ww+10 , s+1K , R
33zianie ogniem patrz smok (stożek 6/2)W
34 niezwykle chudy -W - K
35twarz z dziobem ogd. MGT
36wielkie uszy ogd. MGW
37ptasie stopy ogd. MG niemożność noszenia butówT
38wytrzeszcz ogd. MGW
39chitynowy pancerz 2pp na jednej lokacji, niemożność noszenia tam innego pancerza W
40głowa z grzebieniem ogd. MGW
41wzbudzanie grozy patrz groza w WFRPW
42wzbudzanie strachu patrz strach w WFRPW
43oczy na szypułkach ogd. MGW
44dodatkowe stawy ogd. MG ew. jakiś dodatki do zr.W
45wielka otyłość patrz "Galeria bohaterów" ew. +1ppW-K
46smród ww przeciwnika -10R,N
47futro ogd. MGW
48skoczek sz do 2W
49b. twarda skóra na 1 lokacji 2ppW
50długa szyja ogd. MGW
51podatny na głupotę patrz WFRP str.229(opis Trolla)W
52dodatkowa noga ogd. MG ew plusy do szW
53dodatkowa ręka ogd. MG ew +1a i zwiększona zr.W
54brak szyi ogd. MGW
55mała głowa ew. patrz p. 51W
56spiczasta głowa ogd. MGW
57gnijąca skóra ogd.-3k6 ew patrz p. 42N, R
58łuski na jednej lokacji ogd. MG ,1pp/lokacjiW
59krótkie nogi sz do 2W
60czaszka zamiast twarzy patrz p. 42W - R (EW - S)
61przyssawki ogd. MG wspinaczkaW
62jaszczurczy ogon ogd. MGW
63dodatkowe oko ogd. - 2k6W
64przeźroczysta skóra patrz p. 42 ogd. - 3k6W
65wykręcone ciało ogd. -2k6 (ew patrz p. 42)W
66zmiana koloru skóry ew. ogd. MGW
67skrzydła latanie jak istota przyziemnaT
68rozkładająca się twarz ogd. - 2(ew3)k6N
69brak jednego oka ogd. MG , patrz "Galeria bohaterów"W
70brak głowy (w klatce piersiowej) ogd. MGW
71odwrócona twarz ogd. MGW
72rogi +1a ogd. MGW
73podatny na furię patrz WFRPK
74chwytny ogon -W
75głowa bestii ogd. MG (ew. patrz p. 42 i 41)W
76nogi bestii ogd. MG sz +1k4W
77brak jednej nogi sz społowiona ew. ogd. MG patrz "Galeria bohaterów" W
78brak jednej ręki ew ogd. MG patrz "Galeria bohaterów"W
79chmura much patrz WFRP str. 317N
80korona oczu ogd. MGW
81wielka głowa ew. ogd. MGW
82szczątkowe skrzydła ogd. MGT,S
83pajęcze nogi ogd. -3k6+2W-R
84śmieszny głos -W-K
85elastyczne kończyny zasięg 8mW-K
86wężowy ogon ogd.- 2k6 +1 aS,T
87zmiana koloru oczu -W
88zmiana koloru oka -W
89zmiana koloru włosów ew ogd. MGW
90haczykowaty nos -W (SZCZEGÓLNE T)
91atrakcyjna twarz +k2k10 ogd.S
92brak włosów -S,T,K,N
93bardzo długie włosy rosną 1m/dzieńW
94pióra na lokacji/ciele ogd. MG/ogd.-2k6T
95ogon skorpiona + 1a trucizna MGS,K
96róg na nosie +1a ogd.-2k10W
97psi łeb ogd. - k4k6K
98wielkie dłonie zr.-k20W
99niezwykłe organy płciowe - S
100twarz - księżyc ogd. MG (dość dużo)W
101szczypce zamiast dłoni +1 a zr. do 5 ogd. MGS
102zamiast nóg dysk patrz "Battle bestiary" str. 53T
103śluz na ciele - 10 ww dla przeciwnika -2k6 ogd.N
104częste wymioty MGN
105brak twarzy ogd. MGW
106głowa - dynia ogd. MGT
107niechęć zwierząt niechęć zwierzątW
108szaleniec +4k4poW
109długie palce +10 zr.T,S
110owadzie oczy ogd.-4k6W-R (SZCZEGÓLNIE N)
111czułki ogd.-3k6W-R (SZCZEGÓLNIE N)
112nosiciel groźnej choroby zakaźnej -N , R
113kolce na jednej lokacji ciała ogd. MGW-N
114brak ust ogd. MGW
115brak nosa ogd. -k6W
116błona między rękami a korpusem ogd. - 2k6W-R
117skrzela możliwość oddychania pod wodąW
118twarz na klatce piersiowej (dodatkowa) ogd. MGW
119oko (dodatkowe) na jakiejś lokacji ogd. MGW
120paszcza ziejąca ogniem zamiast ręki ogd. MG patrz smok w WFRPT
121b . długi język ogd. MG (w zależności od długości)W-R
122brak narządów płciowych MGW-S
123dodatkowa dłoń na ręce +2k6+2 do zr.W
124liście na skórze ogd. MGT
125mimikra +30 do ukrywania sięW-K
126ostrza zamiast dłoni + 1 a , zr. społowiona ogd. -3k6S,K
127świecąca się skóra ogd. MGW
128niski wzrost -50 cm patrz "Galeria bohaterów"W
129kilka rzędów zębów ogd. MG , MGW
130płaska głowa ogd.-k2k6W
131paszcza na końcu języka +1a, ogd. MGW
132fiszbiny ogd.-1k6W
133narośla ogd.-1k10W
134run na skórze jak runW-K
135b. małe oczy ew. ogd. MG i -k10 do iW
136kora zamiast skóry 1pp ogd.- 2k6,W
137ciosy ogd.- k10 + k6W
138ropiejące wrzody ogd. - 3k6N
139ciało wywinięte na drugą stronę ogd.-4k10+ 5 patrz p. 42W
140nieograniczony zasięg wywinięcia się stawówogd. MG, zr. +10+k10, ww+2k6W
141płaskie ciało patrz punkt 42, ogd. MGW
142wielkie stopy ogd. MGW
143świński ryj ogd.-2k6W
144brak palców zr. =0W
145kieszeń skórna -W
146kwas zamiast krwi -W
147róg na czole a+1, ogd.-3k6W
148kobieca pierś MGS
149powielenie stworzenie sobowtóra o takich samy cechach fiz. i psych. i tej samej osobowości, lecz działającego oddzielnie (dostępność tej mutacji może być zakwestionowana przez MG)W
150niewidzialna część ciała MGW-N
151maska zamiast twarzy w zależności od rodzaju maski modyfikatory ogd. Maski nie można zdjąćT
152moc +k10 PM tylko dla osób posługujących się magiąW-K
153podarunek czaru znajomość czaru wybranego losowo , lub przez MG, tylko dla osób posługujących się magią.W-K
154 szał mordu rzut na op (w czasie walki) nieudany +5 ww , +1s, obrażenia otrzymywane zredukowane o1 K
155szkieletowa część ciała -10 /-30 ogd.T,N,R
156mroźne zionięcie stożek 5/2, trafienie 50% zadaje 3 + k3 obrażeń(zbroi nie uwzględnia się),rzut na wt - nieudany-dodatkowe k3 punkty , ale bez wtTK
157inne zionięcie, decyzja mg MGW
Skróty:
T - Tzeentch
N - Nurgle
K - Khorne
S - Slaanesh
R - Rogaty Szczur
W - wszyscy bogowie Chaosu
wojownik - wojownik
MG - decyzja mistrza gry
WFRP - Warhammer Fantasy Role Play czyli podręczni główny do "łorchamera"
- - nic, brak
mieś - miesiąc
ew - ewentualnie
str - strona
reszta skrótów jak w WFRP.

(c) 2001, 2002 by coatFreak