Pod kontrolą: Bojo v. 2.9.0
|  FAQ  |  FORUM  |  CHAT  |  POMOC  |


[ LOSOWANIE ]   [ PROFESJE ]   [ UMIEJĘTNOŚCI ]   [ CHAOS W WFRPG ]
[ PRZEWODNIK PO ŚWIECIE ]  [ ZIELNIK ]  [ PD ]
 1  2   3 

CZTERY RASY
Gracze będą prowadzić bohaterów należących do jednej z czterech głównych ras Starego Świata: ludzi, elfów, krasnoludów i halflingów. Oczywiście najbardziej rozpowszechnieni są ludzie, dlatego zaleca się, aby początkujący gracze spośród nich właśnie wybierali swoich bohaterów, zaś bardziej doświadczeni mogą decydować się na bohaterów, wywodzących się z innych ras.

  • Ludzie

  • Ludzie są najliczniejszą z czterech ras Starego Świata i najbardziej zadowoloną ze swego sposobu życia. Z tych powodów często przedstawia się ich jako "staroświatowców". Ludzie wyglądają tak jak my, ale żyją w trudniejszych czasach, mogą zachowywać się bardziej szorstko i bezwzględnie.

    Językstaroświatowy
    Widzenie w ciemnościnie ma
    Charakterneutralny
    Wzrostmężczyźni 165+2K10
    kobiety 155+2K10
    Wiekmłody 6K6
    stary 6K10
    Psychologianie ma specjalnych zasad psychologicznych


  • Leśne elfy

  • Są rzadko spotykanym i tajemniczym ludem, żyjącym w głębi lasów Starego Świata, sporadycznie tylko pojawiającym się w ludzkim społeczeństwie. Fizycznie są podobne do ludzi, lecz bardziej od nich urodziwi, mają doskonałe proporcje twarzy i śmiejące się oczy. Elfy posiadają szczupłą, a czasem nawet kruchą budowę ciała. Ich uszy mogą być lekko spiczaste. Żyją w charmonii z naturą, strzegą drzew i ochraniają je przed złosliwymi istotami, np. takimi jak gobliny. Są pełne życia i humoru, kochają muzykę, śpiew i dobre jedzenie. Mają większość ludzi za ohydnych brutali, jednak jeszcze gorzej myślą o krasnoludach, których uważają za wulgarne i niszczycielskie. Chociaż elfy mają pokojowe nastawienie do świata, to są wszelako wspaniałymi łucznikami i nieustraszonymi wojownikami, o czym mogą zaświadczyć ich wrogowie.

    Językstaroświatowy oraz Eltharin (elficki)
    Widzenie w ciemności30 metrów
    Charakterdobry
    Wzrostmężczyźni 170+2K10
    kobiety 165+2K10
    Wiekmłody 10K12
    stary 10K20
    Psychologia nie ma specjalnych zasad psychologicznych


  • Krasnoludy

  • Są, niskimi, krzepkimi istotami, natychmiast rozpoznawalnymi dzięki długim i gęstym brodom. Ich ojczyzną są góry, gdzie żyją w jaskiniach i kopalniach wyciosanych w skale. Krasnoludy są ekspertami do pracy w kamieniu i mistrzami we wszelkich przedsięwzięciach przemysłowych, takie jak hutnictwo, produkcja doskonałej broni i wyrób pięknych klejnotów. Niektóre krasnoludy żyją między ludzmi jako kowale, albo inni rzemieślnicy, a ich praca jest wysoko ceniona. Fizycznie są bardzo odporni, silni i raczej brzydcy (choć to kwestia gustu przyp. boja:) ), chciwi, gburowaci, negetywnie nastawieni do obcych, a przy tym indywidualiści. Tolerują ludzi, ponieważ prowadzą z nimi wiele interesów, ale nie lubią elfów, które uważają za aroganckie i irytujące, i z którymi nie chcą utrzymywać żadnych kontaktów. Krasnoludy najchętniej walczą toporami i są zawziętymi wojownikami. Są jednak istotami z gruntu niemagicznymi, wobec czego rzadko trafiają sie wśród nich silni magowie.

    Językstaroświatowy oraz Khazalid (krasnoludzki)
    Widzenie w ciemności30 metrów
    Charakterneutralny
    Wzrostmężczyźni 135+2K10 cm
    kobiety 130+2K10 cm
    Wiekmłody 9K12
    stary 9K20
    Psychologia nienawidzą goblinów, orków i hobgoblinów,
    skłonne do niechęci do elfów


  • Halflingi

  • Halflingi są małe i drobnej budowy, najczęściej mają pucułowate twarze i duże brzuchy. Nie rosną im brody i są niżsi od krasnoludów. Dlatego te dwie rasy są łatwe do rozróżnienia. Ich stopy i ręce są duże i porośnięte włosami, najchętniej chodzą boso. Nie są bardzo licznym ludem, żyją w małym, izolowanym obszarze Starego Świata, chronieni przez otaczające ich krainy ludzi. Wskutek tego życie młodego halflinga jest często bardzo nudne, i wielu z nich szuka przygód w dalekim świecie. Mają zwinne palce i wrodzoną umiejętność cichego poruszania się, co czyni z nich doskonałych złodziei. Halflingi są wyjątkowo przyjazne i niefrasobliwe, kochają jedzenie (ponad wszystko przyp. Boja) i zabawę - zwykle jako pierwsi namawiają wszystkich na postój w napotkanej gospodzie, chętnie również zatrzymują się na drobne przekąski.

    Językstaroświatowy
    Widzenie w ciemności20 metrów
    Charakterneutralny
    Wzrostmężczyźni 100+2K10 cm
    kobiety 95+2K10 cm
    Wiekmłody 10K6
    stary 10K12
    Psychologianie ma specjalnych zasad psychologicznych
    WSPÓŁCZYNNIKI
    Hmm.. ten punkt podaję tylko orientacyjnie i poglądowo.

    RASA BOHATERA
    człowiekelf krasnoludhalfling
    SZ K3+2 K3+2 K2+2 K2+2
    WW 2K10+20 2K10+30 2K10+30 2K10+10
    US 2K10+20 2K10+20 2K10+10 2K10+20
    S K3+1 K3+1 K2+2 K3
    Wt K3+1 K3+1 K3+2 K3
    Żw K3+4 K3+3 K3+5 K3+3
    I 2K10+20 2K10+50 2K10+10 2K10+40
    A 1 1 1 1
    Zr 2K10+20 2K10+30 2K10+20 2K10+30
    CP 2K10+20 2K10+30 2K10+30 2K10+10
    Int 2K10+20 2K10+40 2K10+20 2K10+20
    Op 2K10+20 2K10+40 2K10+40 2K10+10
    SW 2K10+20 2K10+30 2K10+40 2K10+30
    Ogd 2K10+20 2K10+30 2K10+10 2K10+30
    KLASY ZAWODOWE
    Gdy już masz rasę i charakterystykę swego bohatera, nadszedł czas na określenie jego pochodzenia, historii życia itp. Przede wszystkim bohaterowie są prawdziwymi istotami, nie pojawiają się z nikąd, nie zaczynając istnieć dopiero gdy ich wylosowałeś. Mają swoją przeszłość, talenty oraz własną, unikalną osobowość. Na początku gracze mogą wybrać jedne z czterech, wewnętrznie zróżnicowanych, sposobów na życie albo klas zawodowych: Wojownika, Rangera, Łotra albo Uczonego. Do każdej z tych obszernych klas przypisane są liczne obszary działalności, ale powyższe rozróżnienie ilustruje podstawowe odmienności pochodzenia.

  • Wojownicy:

  • ich życie wypełnione jest walką. Nie muszą być koniecznie wojskowymi, ale zawsze posiadają pewne umiejętności pomocne w bezpośrednim starciu zbrojnym. Postacie wojowników to np. ochroniarz albo najemnik.

  • Rangerzy:

  • to wolne i niezależne osoby pochodzące z terenów wiejskich. Ich życie to zajmowanie się zwierzętami lub wędrówka po lasach i górach. Do tej grupy należą np. pasterze, gajowi albo traperzy.

  • Łotrzy:

  • żyją głównie dzięki swojej przebiegłości i to zwykle w miastach, gdzie żerują na ludzkiej (i nie tylko ludzkiej przyp. Boja) naiwności i głupocie, mogąc dobrze wykorzystać swoje umiejętności. Przeważnie są złodziejami, cyrkowcami albo żebrakami.

  • Uczeni:

  • tworzą wykształconą, światłą część społeczeństwa. Umieją pisać i czytać (praktycznie nikt inny tego nie potrafi), często mają dobrze płatne posady w rzemieślniczych cechach. Wielu uczonych zaczynało kariery jako rzemieślnicy, kapłani, prawnicy bądź czarodzieje.

    KLASAOGRANICZENIA
    WojownikBohater musi mieć WW co najmniej 30
    RangerBohater musi mieć US co najmniej 30
    Łotr Bohater musi mieć I co najmniej 30. W odniesieniu do elfów I musi wynosić co najmniej 65. (Elfy są dobre z natury, nie wykożystują więc innych i nikim nie manipulują.)
    Uczony Bohater musi mieć Int co najmniej 30 i SW co najmniej 30
    (c) 2001, 2002 by coatFreak